Интервю със Саймън Гилбърт

22сеп.06

Наскоро бившите членове на Suede вокалистът и записващ соло албум Брет Андерсън и барабанистът Саймън Гилбърт (в момента член на тайландската група The Futon) бяха онлайн във форума на www.brettanderson.co.uk , за да отговарят на въпроси на феновете. Саймън Гилбърт беше така добър да се съгласи да ми даде интервю,  което можете да прочетете по-долу:

 

Саймън, можеш ли да ми кажеш нещо повече за новата си група – The Futon?

 

Срещнах се с Futon преди две години и половина, малко след като се преместих да живея в Банкок. Bee ме интервюираше за MTV когато диджействах в един клуб наречен Asoke. Той ми предложи да посетя концерт на групата му, който щеше да се състои на следващия ден на фестивалът Fat Festival (най-големият годишен музикален фестивал в Банкок). Бях невероятно впечатлен от тях и тъй като имаха по това време само дръм машина им казах, че се нуждаят от истински барабанист и те ми отвърнаха „Защо не се включиш тогава?“.

Въпреки, че нямах никаква амбиция да започна да свиря за друга група след разпадането на Suede, Futon ми се сториха страхотни и приех да съм част от тях.

Издадохме албум наречен „Lovebites“, с който достигнахме до номер 2 във Fat Radio Chart (най-голямото независимо радио тук). Имахме турнета в Германия, Япония, Тайланд, Англия и Китай, и сега сме отново в Банкок, където записваме нашия трети албум, с който свършихме работа преди 3 седмици. Продуцент на албума е Тим Симнън, продуцирал и Ultra на Депеш Мод. Той е в момента в Амстердам, където миксира песните ни. Ще издадем нов сингъл на 13-ти ноември и ще се казва „Hole“. Планираме новият ни албум да се появи през януари/февруари догодина като се надяваме да бъдем издадени и във Великобритания.

(Официален сайт на The Futon – xfuton.com)

Какво те привлече в Банкок? Сега Банкок ли е „your town“, а Азия -„your playground“? (Игра на думи с песента на Suede „Europe Is Our Playground“, в която се пее „Europe is our playground/London is our town“).

Посетих Банкок за първи път през 1994-та, когато имахме концерт със Suede. Влюбих се в това място от пръв поглед. Обещах си ако някога се разделим да се преместя тук. И наистина е невероятно, никога не ми е скучно! Наскоро свирихме в Куала Лампур за първи път и там е също е впечатляващо. Често свирим и в Сингапур и Япония – Азия е невероятен, нов „playground“.

Каква беше твоята реакция когато разбра, че Брет ще работи отново с Бернард?

Бях малко разочарован от решението на Брет, ако трябва да бъда честен. Имайки възможността да чуя някои от песните от соло албума му, мисля че беше за предпочитане да започне соло кариера още тогава.

Знае се, че имаш ужасно много видео материали за турнетата на Суейд – над 60 видео касети, 3 часа всяка – смяташ ли да ги издадеш по някакъв начин?

Да, в момента говоря с Майк Кристи, който режисира „Introducing The Band“. Смятаме да пуснем документален филм „On The Road“ през следващата година. Той също е заснел не малко чудесни моменти и съм сигурен, че ще се получи много добре…

Suede постигнаха голям успех по време на съществуването си – смяташ ли, че ако се съберете ще бъдете отново толкова иновативни?

Трудно е да се каже преди да се съберем (което не е невъзможно).

Има много неиздадени песни на групата – смятате ли да ги издадете все пак?

Всички неиздадени песни си имат причина да не бъдат издавани. И повярвай ми, някои никога по никакъв начин не бива да бъдат показвани…

Кой период от кариерата си като музикант определяш като най-успешен?

Най-успешен период за мен си е от 1991-ва до сега…наистина бяха прекрасни 14 години и все още са – нямам търпение да открия какво ме очаква в бъдеще!

С кои групи си израстнал и са ти повлияли най-много?

Някои от най-любимите ми групи са Sex Pistols, The Clash, The Damned, Siouxsie and the Banshees, David Bowie, The Rolling Stones и The Beatles.

Като се има предвид, че си от доста време в музикалната индустрия какъв съвет би дал на хората, които тепърва ще влизат в нея? Смяташ ли, че групите/изпълнителите, които са по-експериментални и независими имат повече шанс да бъдат издадени и обективно оценени?

Трудно е да се каже, тъй като „музикалният бизнес“ се променя докато си говорим. Моят съвет е песните да се пускат по интернет, тъй като днес това е най-добрия начин да достигнеш до хората. Колкото и да е неприятно да нямаш реален албум…сякаш натам отиват нещата…



3 Responses to “Интервю със Саймън Гилбърт”

  1. kak go vze tova intervu be 4ove4e?syper qko,kak si se vredil ne mi e qsno ,ama e mn mn qko 4e si go napravil …mersi:)

  2. лесно беше, просто го питах на чата с феновете дали е ок ако го помоля за интервю и той ми даде веднага имейла си без дори да съм му разяснявал за къде е интервюто.
    радвам се, че ти харесва 🙂

  3. haresa mi i o6te kak:)da ti kaja as sum golqma fenka na suede i tova inervu mnogo me radva, za moment mi stana mnogo …dale4no priqtno ako razbira6,v smisul otdavna ne sa pravili ne6to a puk mnogo mi lipsvat…i zatova 🙂


Вашият коментар